duminică, 11 aprilie 2010

in atentia

Membrii Colegiului Naţional al Liderilor F.S.L.I.,


Vă invităm să participaţi joi, 15 aprilie 2010, ora 1o, la şedinţa Colegiului Naţional al Liderilor F.S.L.I., care va avea loc la sediul federaţiei.
Ordinea de zi a şedinţei este următoarea:
1. Informare.
2. Organizarea modului de desfăşurare a acţiunilor de protest care vor avea loc în luna aprilie a.c..
3. Analizarea prevederilor Proiectului Legii Educaţiei Naţionale care, dacă vor fi puse în aplicare, vor avea consecinţe negative asupra sistemului de învăţământ.
4. Proleme curente.


PREŞEDINTE,

Aurel CORNEA

COMUNICAT

Reprezentaţii Biroului de Presă ai M.E.C.T.S. dau dovadă de lipsă de fair-play faţă de partenerii de dialog social!


În data de 8.04.2010, în urma unei dezbateri publice asupra proiectului Legii Educaţiei Naţionale, Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului a postat pe site-ul său un comunicat de presă din textul căruia reiese că vorbitorii, în intervenţiile lor, doar au ridicat în slăvi acest proiect de lege.
Loviţi de amnezie sau poate pentru a induce în eroare opinia publică, cei care au redactat acest comunicat au prezentat trunchiat consideraţiile exprimate, inclusiv pe cele ale preşedintelui FSLI, domnul Aurel Cornea.
Pentru o corectă informare a membrilor de sindicat afiliaţi la federaţia noastră, facem următoarele precizări verificabile:
1. Intervenţia preşedintelui FSLI menţionată în comunicat reprezintă doar introducerea expozeului.
2. În partea esenţială a acestuia, omisă voit din comunicat, domnul Aurel Cornea a punctat o parte a prevederilor din acest proiect de lege care, dacă vor rămâne în forma propusă de MECTS, vor avea efecte negative, în primul rând asupra principalilor beneficiari-elevii, cât şi asupra salariaţilor din învăţământ. Acestea sunt:
• Prin trecerea clasei a-IX-a de la învăţământul liceal la cel gimnazial, copiii cu vârsta de pînă în 16 ani sunt “aruncaţi”pe piaţa muncii fără să aibă niciun certificat de competenţă profesională;
• Componenţa Consililui de Administraţie de la nivelul unităţii de învăţământ: 1/3 cadre didactice, 1/3 reprezentanţi ai părinţilor şi 1/3 ai consiliului local, va face inoperabil acest organ suprem de conducere al unităţii de învăţământ;
• Introducerea titularizării pe post va avea efecte dezastruoase asupra cadrelor didactice;
• Asigurarea finanţării de bază atât pentru preşcolarii şi elevii din învăţământul obligatoriu de stat, cât şi pentru cei din învăţământul privat acreditat, reprezintă o discriminare.

O lege durabilă, aşa cum se doreşte a fi Legea Educaţiei Naţionale, nu poate fi construită având la bază doar o concepţie unilaterală, ci luând în considerare şi punctele de vedere ale reprezentanţilor elevilor, studenţilor, părinţilor,O.N.G.-urilor şi ai sindicatelor din învăţământ.
Reprezentanţii Ministerului Educaţiei ar fi bine să înţeleagă că faţă de partenerii de dialog social trebuie să ai un comportament bazat pe fair-play, chiar într-un simplu comunicat de presă.

PRIM-VICEPREŞEDINTE F.S.L.I.,

Simion HANCESCU